איך ליצור פילטר באינסטגרם?!

על כך שהאינסטגרם הוא כבר מזמן מעבר לרשת חברתית דיברנו בפוסטים קודמים.. היום, הסטורי הוא המקום החם ביותר, בו מרבית המשתמשים מבלים את זמנם באפליקציה. אך גם הסטורי שבעבר היווה מעין הצצה למאחורי הקלעים השתדרג והפך עם הזמן למפולטר ומעוצב. הפילטרים בסטורי הם לגמרי הדבר החם והם הרבה מעבר למשחק החלפת צבע שיער או מתן נפח בשפתיים.
פילטר טוב יכול להגדיל את החשיפה אל העמוד שלכם פלאים. זו פלטפורמה שמתפשטת במהירות והחשיפה שלה נשמרת ורק גדלה עם הזמן – בעלי עסקים גדולים כקטנים זה כלי מושלם עבורכם.

עוד דרך להשתמש בפיצ’ר הזה היא ליצור פילטר ייחודי לאירוע. זוהי דרך מקורית ומגניבה לייחד את כלל הסטורים שהאורחים יעלו מהאירוע שלכם.

חוץ מזה.. בטוחה שתמיד רציתם לעשות לעצכם את הפילטר המושלם בשבילכם אבל זה היה נראה בגדר משימה בלתי אפשרית. בקיצור, הפוסט הזה הוא בשבילכם ובמיוחד בשביל כל אלו שכבר ניסו לעשות את זה פעם אבל הסתבכו במדריכים באינטרנט ולא מצאו את המדריך שבאמת עזר להן.

ואם כבר בעינייני יום הולדת עסקינן (אם עדיין לא קראתם את הפוסט הקודם בבלוג, “חגיגות יום הולדת בסגר” רוצו לקרוא עכשיו), אז הנה לכם – נלמד להכין פילטר יום הולדת שלב אחר שלב!

הפילטר שנבנה היום נראה כך:

הורדת התוכנה

התוכנה הייעודית ליצירת הפילטרים נקראת Spark AR והיא חינמית לגמרי.
מצרפת לכם קישור לאתר ההורדה – קישור

לוגו התוכנה

לאחר שהורדנו והתקנו את התוכנה על המחשב, ניפתח אותה ומיד ייפתח לנו המסך הזה:

התוכנה נותנת לנו לעבוד על תבניות מוכנות מראש, בדוגמא שאציג בפניכם נבנה פילטר לגמרי מאפס ולכן נבחר ב-“Blank Project”. מיד כשנלחץ ייפתח לנו המסך הבא:

זה יכול להראות מאוד מאיים ולא מובן למי שאין לו או לה ניסיון עם תוכנות מסוג זה, אך עם ההסבר שאתן לכם כאן נעבור ביחד שלב אחר שלב עד ליצירת הפילטר. אתם לא תלמדו כאן כמובן את כל האופציות שהתוכנה יכולה לספק לכן (רמז: המון) אבל בעזרת ההסבר הזה תוכלו לפתח את הפילטר שלכן למגוון רחב של סגנונות.

עכשיו אפשר להגיד שהתחלנו לעבוד. נילחץ על כפתור Add Object כפי שמתואר בתמונה, כעת ייפתח לנו חלון שנותן לנו די הרבה אופציות, אנחנו נכתוב בשורת החיפוש “Particle System” ונאשר.

ברגע שביצענו זאת, יצטרפו לסצנה שלנו ריבועים שחורים ולבנים
שזזים במרכז המסך, מיד נלמד איך לשחק איתם ואף להפוך אותם לתמונות שאנחנו ניבחר.

כעת מצד ימין יש לנו אופציות נרחבות, לפני שנתחיל לגעת בהן,
נלחץ על כפתור ה-“Material”.

בשלב הבא נלחץ על “Add Asset” שנמצא למטה בצד שמאל, משם ייפתחו לנו כמה אופציות ואנחנו נבחר “Import from computer”, ועכשיו כל שנותר הוא לבחור את התמונה/אובייקט שאנחנו רוצים שיפול מהשמיים. במקרה שלנו בתור התחלה בחרתי באימוג’י של כובע המסיבות.

חשוב! התמונה שתבחרו חייבת להיות מפורמט PNG כדי שלא יהיה רקע מסביבה (התמונה של הכובע שאני משתמשת בה מצורפת כקובץ בסוף הפוסט)

ברגע שנבחר את התמונה הרצויה ונאשר, נלחץ שוב על “Material” ׁ(שלב 3 בתמונה מעל) ונלך לתפריט בצד ימין כפי שמתואר בתמונה משמאל.
באופציה “Shader Type” נבחר ב-“”Flat”, ועכשיו מגיע החלק הטוב, תחת הריבוע האדום השני המסומן בתמונה, כאשר נבחר בו תיפתח לנו אופציה לבחור את התמונה שהוספנו, נבחר בכובע וכבר עכשיו נוכל לראות שהריבועים השחורים לבנים ישתנו לכובע שלנו!

עכשיו מגיע החלק בוא אנחנו מתחילים לשחק עם ההגדרות וכדי
שהכובעים שלו יפלו באופן אקראי מהשמיים ולא יעלו ממרכז המסך.
נבחר ב-“emitter0” שיצרנו כבר מזמן מצד שמאל למעלה, כאשר נלחץ עליו ייפתח לנו תפריט נוסף מצד ימין. בתפריט זה נשנה את ההגדרות לפי התמונה שאצרף כאן למטה:

עכשיו שלב למתקדמים – נגיד ואנחנו רוצים להוסיף אובייקטים נוספים שירדו כלפי מטה מהחלק העליון של המסך, במקרה שלנו יהיו אלה עוגה, ואולי גם בקבוק יין, כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לחזור בדיוק על אותן שלבים שביצענו עד עכשיו (החל מהלחיצה על כפתור Add Object).
אם עשינו הכל כמו שצריך עד עכשיו, המסך שלנו אמור להראות כך:

כמעט סיימנו!
עכשיו נרצה להוסיף טקסט, משהו כמו “It’s my birthday” נשמע טוב לא?
אז.. איך נעשה את זה?
קודם כל נכין תמונה עם הכיתוב וכפי שציינתי קודם היא חייבת להיות בפורמט PNG ככה שתהיה חסרת רקע (כמו שאר האובייקטים בפילטר גם את התמונה הזו אצרף לכן כקובץ בסוף הפוסט).
ברגע שיש לנו תמונה, נצרף אותה אל התוכנה ממש כמו שצירפנו את הכובע, העוגה או היין – בעזרת “Add Asset”.
לאחר מכן, נרצה ליצור “Material” חדש, כדי שנוכל לראות את הטקסט שלנו. זוכרים איך ליצור? לוחצים על “Add Asset” ומיד אחר כך על “Material”. עכשיו כאשר נלחץ על הדבר החדש שיצרנו, נוכל לצרף בתפריט מצד ימין את התמונה של הטקסט.
עד עכשיו עדיין לא ראינו את הטקסט על המסך.. אז מה עכשיו?
עכשיו נחזור לתפריט השמאלי העליון, נבחר ב-“Add Object” ׁ(ממש כמו שעשינו בהתחלה), רק שהפעם נבחר באופציה “Rectangle”. כעת נראה במרכז המסך ריבוע קטן שחור לבן. נגדיל את הריבוע לגודל של כל המסך על פי התמונה הבאה:

לא להבהל לא קרה כלום, כל שעלינו לעשות עכשיו זה לבחור בתפריט את “Material” וכמובן לבחור בתמונת הטקסט שלנו שהוספנו עוד מקודם לתוכנה, בנוסף נבחר את מיקום הטקסט הרצוי.

כבר ממש התקדמנו! אפשר לראות פילטר בנוי. אבל מה אם זה לא יום ההולדת שלנו? מה אם היינו רוצים לצלם יום הולדת של חברה? ולכתוב “It’s your birthday” ויותר מזה – שבלחיצה על המסך זה יחליף בין הטקסטים!
אז השלב הבא באמת נועד למתקדמים ומי מכם שהגיע עד לכאן ועוד לא התייאש.

נכין תמונה חדשה, כמובן עם הטקסט החדש, ונעלה אותה באותה הצורה שהעלנו את הקודמת, בנוסף, נכין “Material” חדש בדיוק כפי שהכנו גם לקודמת והשלב האחרון הוא לייצר “Rectangle” חדש ממש אבל ממש כמו הקודמת. אם עשיתם הכל נכון, אמורות להיות שתי תמונות הטקסט על המסך עכשיו:

כעת מה שארצה שתעשו, הוא לייצר “Rectangle” חדש, וליצור
“Material” חדש. שלב זה חשוב בשביל שנוכל להחליף בין הטקסטים בלחיצה על המסך. תיכנסו ל-“Material” החדש שיצרתן, ותשנו לו בתפריט מצד ימין את ה-“Opacity” ׁ(שקיפות) לאפס.

עכשיו פעם ראשונה שניגע במה שקוראים לו – Patch editor.
הוא אחראי על כל מאחורי הקלעים של כל הפילטרים שאתם רואים באינסטגרם. בפוסט הזה אנחנו נלמד ממש חלק קטן מהיכולות שלו.
אז איך מגיעים אל אותו Patch editor? נלחץ על view בתפריט למעלה מצד שמאל ונבחר להציג אותו.
כעת מתחת לסימולציה שלנו יפתח לנו מקום חדש.

נעשה את זה לאט ושלב אחר שלב.
זוכרים את ה-“Rectangle” השלישי שביקשתי מכן ליצור? שהצמדתם אותו ל”Material” השקוף?
יפה, אז כעת אני רוצה שתגררו אותו למטה ל-Patch editor.
המסך שלכם אמור להראות בערך כך:

עכשיו נלחץ על “Add Patch” מצד ימין למטה, ונחפש דבר שנקרא “Object tap”, נוסיף אותו. לאחר מכן נבצע את אותה פעולה ונחפש משהו שנקרא “Switch”, נוסיף גם אותו.

כך זה אמור להראות בשלב זה

השלב כמעט האחרון – נחזור ל”Rectangle” הראשון שיצרנו, בתפריט מצד ימין יהיה כתוב “Visble” וליד חץ קטן, נלחץ על החץ הקטן.

כעת במסך Patch editor אמורים להופיע הדברים הבאים:

דבר באמת אחרון – נוסיף את הפונקציה “NOT”. נלחץ שוב על “Add Patch” ונחפש “NOT” ונוסיף.
נחבר “NOT” אחד לאחד הצהובים כך שבתוצאה הסופית זה אמור להראות כך:

כמעט סיימנו! הפילטר מוכן ונשאר רק לאשר אותו כדי שנוכל להשתמש בו באינסטגרם.
נלחץ בתפריט מצד שמאל למעלה על “File” ומיד אחר כך על “Export”. ברגע שנלחץ ייפתח לנו המסך הבא:

מסך זה אומר לנו שהפילטר שלנו מתאים לפייסבוק ולאינסטגרם מבחינת הגודל שלו, נלחץ על Export וייפתח לנו מסך לטובת שמירת הפילטר. תבחרו איפה אתם רוצים לשמור אותו במחשב (כמובן תזכרו איפה) ולחצו שמור. כעת ייפתח המסך הבא:

הפילטר נשמר בהצלחה! נלחץ על Open Spark AR Hub. וייפתח לנו המסך הבא:

נלחץ על פרסם אפקט ומכאן ייפתח לנו המסך הבא:

כל שעליכם לעשות הוא למלא אחר ההוראות, ובסוף ללחוץ “שלח”.
אינסטגרם דורשים לבדוק כל אפקט לפני שהם מעלים אותו לאינסטגרם (לוודא שהוא לא ממותג, פרסומת וכו’) תהליך הבדיקה לפי ההגדרה שלהם יכול לקחת עד 5 ימי עסקים אך מניסיוני יכולה להגיד לכם שלוקח בין יום ליומיים ואפילו שעות בודדות! חלק מההוראות שאינסטגרם מבקשים הוא להעלות סרטון של הפילטר ותמונה נושא שתוצג כאשר הוא יפורסם, וזה החלק המגניב, כבר בשלב זה, תוכל לראות את הפילטר שלך באינסטגרם!

זהו! אם הסתבכתם, אתם יודעים איך למצוא אותי, אם אהבתם, מזמינה אתכם לכתוב לי אם הצלחתם לייצר את הפילטר הראשון שלכם ועוד יותר מזמינה אתכם להרשם לבלוג שלי ולקבל עדכונים נוספים וכיפים לא פחות.

קישורים לאובייקטים בפורמט הנדרש: