חדר בריחה אצלכם בבית

מחפשים דרך יצירתית ומיוחדת לחגוג אירוע, פעילות גיבוש לעובדים, או סתם להעסיק את הילדים בבית?

אם גם אתם מרגישים שכל האטרקציות בחוץ מיצו את עצמן ובא לכם לעשות הפעם משהו מיוחד, אישי ומגבש באמת, שירגש את המשתתפים ויתאים להם בדיוק, חדר בריחה מותאם לאירוע זה ה-דבר!

ההורים שלי חגגו השבוע יום הולדת 52 ולכבוד המאורע הכנתי להם חדר בריחה – MISSION 52 ברמת קושי גבוהה שלא תבייש את טובי המוחות. רוצים גם אתם ליצור חדר כזה? תמשיכו לקרוא לכל השלבים בפתרון החדר.

כדי להכניס לאווירה תוכלו להשתמש באתר חיצוני וליצור טיימר שיופיע על המסך בזמן הפעילות, מוסיפה לכם קישור לאתר שמאפשר זאת – קישור.

כמו כל חדר בריחה כדי להכניס עניין בניתי סיפור מסגרת שמתאים לאווירה. סיפור המסגרת היה חיפוש אחר גלולה שמונעת הזדקנות והתאים למשבר הגיל של החוגגים.

כדי לחמם את האווירה פתחנו בחידון היכרות זוגי

כדי לחמם את האווירה פתחנו בחידון היכרות זוגי. שלחתי לכל אחד מהם את השאלון שבניתי ב-Google Form יום קודם כדי שיענו עליו לבדם. בשאלון כל אחד ענה על עצמו ובמשחק כל אחד היה צריך לענות את התשובה שהוא חושב שהשני ענה.

השאלות היו:
1. מי אמר.ה ראשון “אני אוהב.ת אותך”?
2. מה המאכל האהוב עליך?
3. מה המאכל השנוא עליך?
4. מה הדבר שאת.ה הכי אוהב.ת בבת/בן הזוג?
5. מה הדבר שאת.ה עושה שהכי מרגיז את בת/בן הזוג?
6. מה הדבר הראשון שהיית עושה אם היית זוכה בלוטו?
7. לאיזה טיול או חופשה היית חוזר.ת שוב?
8. אם לא היית עובד.ת במה שאת.ה עושה היום, מה היית עושה?

לאחר שהפגינו בקיעות והיכרות מרשימה קיבלו רמז לחידה הראשונה:
על השולחן בסלון הנחתי לוח דמקה ומתחתיו הדבקתי שורה של מספרים צבעוניים. בטלוויזיה היה מוקרן לוח דמקה שאינו צבוע ועליו 3 מספרים, אם מקבילים בין הלוחות ניתן לזהות שהמספרים על הלוח בטלוויזיה ממוקמים על הריבועים השחורים בלוח דמקה. צבעתי רק שלוש משבצות בלוח כדי לסמן את הכיוון שבו צריך להסתכל על הלוח כי יש לזה חשיבות. מאחר והספרות על הלוח ממוקמות על משבצות שחורות עליהם להתייחס רק לספרות השחורות ולסדר שלהם בשורת המספרים הצבעוניים, הסדר הזה של המספרים הביא להם את הקוד למנעול הראשון.

אם מייחסים רק לספרות השחורות מתקבל הקוד לפתיחת המנעול הראשון, 243 שהוא גם תאריך הלידה של אמא שלי

השתמשתי במנעול קוד הכי פשוט שרכשתי בהום סנטר (אפשר להשיג בכל חנות דומה) ב-25 שקלים, את הקוד אפשר להגדיר בעצמכם ויש הוראות מאוד ברורות על האריזה – קישור למנעול.

בתוך הקופסא הראשונה חיכו בלונים לא מנופחים ונרות יום הולדת. בתוך אחד הבלונים הכנסתי מראש כתב סתרים מגולגל כך שרק שמנפחים את הבלון שמים לב אליו. אבל בכתב הסתרים הזה החסרתי מילה אחת משמעותית להשלמת המשפט, המילה הזו הייתה כתובה בקטן מאוד על אחד הבלונים השני באופן שבו רק אם מנפחים את הבלון ניתן לראות ולקרוא אותה. בכתב הסתרים היה כתוב “כמה פעמים מופיעה המילה..?” ועל הבלון כתובה המילה “אנילציה”. לאחר שפתרו את כתב החידה שלחתי להם בוואטסאפ סרטון מצחיק שלנו ילדים קטנים ונאמרת בו המילה “אנילציה” 3 פעמים, את הסרטון שלחתי כך שאפשר לפתוח אותו פעם אחת בלבד .

כתב הסתרים – “כמה פעמים מופיעה המילה….”
את המקרא לכתב הסתרים הדפסתי והדבקתי מראש על הקיר. על מנת להוסיף קושי בפתרון הקבלתי כל סימן למספר ששווה לאות בגימטריה.

אז כמו שציינתי קודם, המילה נאמרה 3 פעמים בסרטון וזה מה שהוביל אותם לפתרון החידה הבאה שהובילה אותם לסיסמא לפתיחת האייפד שהונח מראש בסלון.

החידה שהובילה אותם לתאריך הלידה שלי שהוא הסיסמא לפתיחת האייפד שהיה מונח גם הוא בסלון

ברגע שפתחו את האייפד חיכו להם 4 סרטונים, בכל סרטון נשמע קטע קצר משיר שהקלטנו לאירוע כלשהו (4 אירועים שונים) וברקע הופיעה סיפרה. לאחר ששמעו את כל השירים היה עליהם להבין שאם יסדרו את הספרות על פי הסדר הכרונולוגי של השירים יגיעו לקוד למנעול הבא (והאחרון). למשל, הספרה ששויכה לשיר הבת מצווה שלי ראשונה ואחריה הספרה ששויכה לשיר שהקלטנו לאבא ואמא ליום הולדת ארבעים. כןכן, אצלנו במשפחה לכל אירוע יש תוכנית אומנותית ענפה.. אבל אפשר לעשות את זה גם עם תמונות/סרטונים.

לאחר שהצליחו לפתור את הסדר של השירים ופתחו את הקופסא האחרונה, מצאו בתוכה פאזל, תמונה משפחתית שהדבקתי על מקלות ארטיקים ובצד השני כתבתי את הרמז האחרון. כלומר, רק אם יסדרו את המקלות בסדר הנכון יוכלו לקרוא את הרמז. העניין הוא שלא כל המקלות היו בתוך הקופסא, את חלקם החבאתי מראש ברחבי הסלון על מנת להקשות עוד קצת.

התמונה המשפחתית הייתה מהטיול האחרון שלנו לניו יורק וברמז נכתב – “האמריקאים מפרסמים כי הגלולה שהייתה מותקנת GPS אותרה בניו יורק”. מכאן היה עליהם לחפש את הגלולה בכל מה שקשור בניו יורק בבית וזה היה מאתגר מאוד כי יש לנו על המקרר כמה מגנטים ויש תמונות אבל את הנוסחה לגלולה החבאתי בתוך ספר טיולים לניו יורק בין כל שאר הספרים בספריה.

וזה מה שמצאו בתוך הספר:

הנוסחה לאריכות ימים שהסתתרה בתוך ספר הטיולים לניו יורק

עד כאן חדר הבריחה שלנו. היה מרגש, מאתגר וקורע מצחוק. אם גם אתם רוצים ליצור חדר בריחה אישי וחוויתי דברו איתי ונעשה את זה יחד.

מקווה שנהנתם.

דור