מרומא באהבה

הו רומא… אחת הערים היפות והרומנטיות בעולם כולו.
כל פעם מחדש אני מתרגשת מהאומנות בכל פינה וכל מבנה, פלטת הצבעים המדויקת והאוכל האיטלקי שאין עליו בעולם.

הגענו לשדה התעופה פיומיצ’ינו ברומא בשעות הערב, חיכה לנו שאטל של חברת Romio שהזמנתי מראש דרך אתר האינטרנט של החברה.  Romio מציעים שירותי הסעות משותפים (בין שניים לשלוש זוגות ברכב) מהשדה אל המלון ב15 יורו לאדם, משתלם מאוד ביחס למוניות מהשדה אל העיר שיעלו לכם בממוצע 50 יורו לזוג. הנהג חיכה לנו במקום שבו קבעה איתנו בעברית נציגת השירות של החברה בוואטסאפ והכל היה בזמן וללא עיקובים. כבר בנסיעת הלילה אל העיר בדרך למלון שלנו, התחלנו להרגיש את אווירת הכריסמס ברחבי העיר וההתרגשות הייתה גדולה.

אנחנו ישנו במלון Hotel Trecento מצאנו אותו במקרה במהלך גלישה בבוקינג. המחיר היה סביר, נדלקנו על העיצוב של החדר, היה נראה שהוא ממוקם מעולה וקראנו עליו המלצות רבות..
לא ידענו עד כמה המיקום שלו יהיה מעולה וכמה שזה ישדרג לנו את השהות בעיר.
המלון ממוקם ברחוב הקניות המרכזי של רומא ויה דל קורסו וקרוב מרחק כמה דקות הליכה כמעט לכל אתר תיירותי בעיר ומה שהכי קנה אותי זה שמהחלון של החדר שלנו השקפנו על כל הרחוב ויכולנו להרגיש כאילו אנחנו בכיכר ונציה. נכנסו לבנין דירות המעוצב בסגנון עתיק קלאסי, עלינו במעלית וינטאג׳ הורסת לקומה השניה והגענו למלון שמזכיר יותר מועדון, המסדרון המלא באורות לד צבעוניים מרמז על מה שמחכה לנו בחדר. קיבל את פנינו בקבלה עובד חייכני ונחמד שהיה מאוד נלהב להסביר לנו על המלון ובהמשך על החדר וכלל השירותים הטכנולוגים שהוא מציע…החדר מעוצב בסגנון מודרני חדשני, האורות המתחלפים, המראות וקירות הזכוכית משדרים אווירה צעירה וכיפית וחיכה לנו בו בקבוק שמפניה ונישנושים. בחדר טלויזיה חכמה ככה שתוכלו להינות מנטפליקס בעברית, Spotify ועוד.. מה שלגמרי משדרג את השהות. אנחנו נרדמנו כל יום עם סרט ועדיפות לסרט על רומא (“גלדיאטור” ו”מרומא באהבה”) כי אין כמו לזהות פינות ומקומות מהסרט של אתמול בלילה ביום למחרת. ונחזור למלון… בכל בוקר התעוררנו עם ארוחת בוקר למיטה בשעה שקבענו ערב קודם. ארוחת הבוקר בפיג’מה הייתה פינוק אמיתי אך חשוב לי לספר לכן שהחדר לא מאוד גדול, יש שולחן אחד ללא כיסאות (הישיבה על המיטה) כך שיש מי שזה פחות יתאים לו… בנוסף ארוחת הבוקר כללה בכל הימים את אותו התפריט בדיוק.

אז.. אחרי שעברנו על הפרטים הכלליים אפשר לעבור לחלק הכיפי, כך תגלו את רומא ב-48 שעות בלבד!

פיאצה ונציה (Piazza Venezia)
פיאצה ונציה כיכר מרכזית ומרשימה, ממוקמת בסוף רחוב ויה דל קורסו, לרגלי גבעת קפיטולין ומרחק הליכה מהפורום רומאנוס והקוליסאום (יש משם תצפית מהממת על שניהם). בכיכר ארמון ונציה, מבנה ענק ומרשים מלא במדרגות המקיפות אותו ומאפשרות לקהל הרחב נקודות תצפית שונות מזוויות מגוונות על מרכז העיר. כמו שכבר אמרתי, הונציה הייתה החצר הקדמית של המלון שלנו ככה שהיה מתבקש ששם יתחיל הטיול שלנו… בהמשך חזרנו אליה שוב והתרגשנו כל פעם מחדש.

הפורום רומאנוס
הפורום הרומי הוא שרידיה של העיר התחתית (ה”דאון טאון”) של רומא העתיקה. העיר התחתית היא המקום בו התרחש כמעט הכל. השרידים מרשימים ומלמדים רבות על ההיסטוריה המפוארת של האימפריה הרומית במהלך השנים. אנחנו בחרנו לקנות בכניסה לפורום כרטיס משולב המאפשר כניסה לפורום, לקוליסאום ולגבעת פלטין בעלות של 18 יורו לאדם.
למזלנו, לא היו המון תורים בכניסה לפורום (זה ממש לא היה המצב בכניסה לקוליסאום) אך מי שמעוניין להכנס לשלושת האתרים אני ממליצה לכם לרכוש כרטיסים מראש באינטרנט ובכך להימנע מהסיכון. בדיעבד, היינו מוותרים על הכניסה לפורום ולגבעת פלטין, פשוט כי אלינו זה פחות מדבר והסיור היה ארוך וגזל מאיתנו שעתיים בערך… גם מתצפית על הפורום מחוץ לאתר אפשר להבין שהרומאים היו ארכיטקטוניים מחוננים ולהתרשם מהעתיקות.

הקוליסאום
סימן ההיכר הבלתי מעורער של רומא- הקולוסיאום, האמפיתיאטרון הגדול ביותר שנבנה אי פעם, ונחשב בימיו וגם כיום לאחת מהיצירות הגדולות של ההנדסה והאדריכלות הרומית. מבנה עצום אשר שרד ועבר עבודות שימור בצורה מדהימה. אי אפשר שלא להתרגש מהעצמה שהמבנה המדהים הזה משדר, וקשה להאמין שנבנה בשנת 70 לספירה. מלבד סיור בתוך הקוליסאום אליו קנינו כרטיס משולב כמו שהסברתי קודם, הקפנו אותו ומצאנו נקודות מדהימות לצילום כי הרי,”אם היית ברומא ולא הצטלמת עם הקוליסאום אז האם באמת היית ברומא?”

FONTANA DI TREVI
אחת המזרקות היפות שראיתי, אחד המקומות המפורסמים והפופולריים ביותר בעיר. המזרקה מלאה בתיירים כמעט בכל שעות היממה ולכן כל סביבתה מלאה במסעדות וגלידריות משובחות. על פי האמונה, מי שזורק מטבע למזרקת טרווי זוכה לשוב לרומא… אני אישית, מקפידה לזרוק מטבע בכל ביקור מחדש על מנת להבטיח את הפעם הבאה.
מאחר והמזרקה באמת עמוסה בתיירים, הייתי ממליצה למי שמאוד רוצה תמונה מוצלחת בלוקיישן להשקיע מעט ולהגיע מוקדם בבוקר כשעוד אין המון אנשים. אנחנו השקמנו קום באחד הבקרים והגענו לטרווי סביב השעה 08:30 בבוקר, רק שזה היה מוקדם מדי.. ועובדי העירייה בדיוק היו עסוקים בניקיון (טוב נו.. לא ויתרנו וחזרנו לשם שוב…).

אחת החנויות הסמוכות למזרקה היא ‪Magnum Pleasure Store‬
‪Via Tomacelli 13‬, 00186 רומא איטליה
בחנות תוכלו להרכיב בעצמכם את המגנום המושלם עבורכם… חוץ מהחוויה הטעימה ויש לומר אפילו ומשחטת יצא לכם גם סטורי פוטוגני בהתחייבות.

המדרגות הספרדיות
בערך כרבע שעה הליכה ממזרקת טרווי, תגיעו לגרם המדרגות הארוך והמפורסם ביותר באירופה. אל המדרגות הספרדיות מגיעים אלפי תיירים מדי יום, מהבוקר עד הלילה (גם כאן הטריק של שעות הבוקר המוקדמות יוכיח את עצמו). במקום אווירה מיוחדת וכל שעה במהלך היום מעניקה לו תפנית שונה. בסביבת המדרגות פיאצה די ספניה (Piazza di Spagna), כיכר ספרד, ופיאצה טריניטה די מונטי (Piazza Trinità dei Monti) ובה כנסיית טריניטה דיי מונטי. שווה לעבור דרכם בדרך.

פארק וילה בורגוזה
את היום הראשון הייתי ממליצה לכם לסכם בפיקניק בפארק ותצפית על השקיעה היפה. הפארק נמצא כמה דקות הליכה מהמדרגות הספרדיות, בדרך אליו תוכלו להשקיף על כל העיר רומא. הוא השני בגודלו בעיר והוא נקרא על שם משפחת בורגוזה מאחר והוא נבנה סביב לבית המשפחה שהיום הוא מוזיאון לאומנות הרנסנס מהייחודיים ברומא ובעולם. בפארק יש מלא מרחבים ירוקים ומגוון אטרקציות נוספות בתשלום כמו מוזיאון הרנסנס, גן חיות, השכרת אופניים ועוד..הוא מתאים למשפחות עם ילדים ולזוגות שמחפשים פינה שקטה ורומנטית כאחד. אנחנו בחרנו להשכיר סגוואי לחצי שעה בעלות של 10 יורו לכל אחד. הסגוואי אפשר לנו לטייל בכל רחבי הפארק בזמן קצר והנסיעה עליו הייתה חוויה בפני עצמה. במידה ואתם מתכננים להשכיר אופניים, סגוואי או כל דבר אחר, חשוב לזכור להביא איתכם תעודה מזהה כפיקדון.

ביציאה מהפארק תגיעו לפיאצה דל פופולו, כיכר מלאת חיים ואומני רחוב, תעברו בה בדרככם חזרה ותספגו עוד קצת מהאווירה המיוחדת.

הפנתאון
הפנתאון הוא מבנה מרשים בגודלו, מהחשובים והמשפיעים ביותר בהיסטוריה הארכיטקטונית העולמית. העיצוב המדויק, הפרופורציות המושלמות וההרמוניה בתוכו מפליאים.. גם אליו הכניסה חופשית אך המקום עמוס בתיירים. סביב הפנתאון המון מסעדות אשר יתחרו על לבכם, גם אם המחיר קצת יקר, שווה לשתות לפחות כוס קפה עם נוף שכזה…

Piazza Navona
לא רחוק מהפנתאון תגיעו לכיכר הגדולה ברומא, ויש שיגידו שהיא גם היפה ביותר (אני נשארת נאמנה לכיכר ונציה שאיתה פתחנו את הפוסט). בכיכר שלוש מזרקות אשר תכנן האדריכל ג’ובאני לורנצו ברניני. בשעות הצהריים הכיכר מלאה בציירי רחוב, בבית שלנו עד היום תלוי ציור של אמא שלי כשהייתה בת עשרים אשר צויר בפיאצה נבונה.

Campo de Fiori
שוק קולינרי מהשווקים המתויירים והוותיקים ברומא אשר בשעות הערב הופך למרכז פאבים וברים ומתמלא בצעירים. השוק מציע אינסוף דוכנים, בעיקר דוכני מזון: פירות, ירקות, גבינות, תבלינים, לחם, בשר ושאר חומרי גלם ומוצרי מעדנייה בניחוח האיטלקי. מזכרת נחמדה מהשוק היא חבילת פסטה איטלקית אמיתית להכין בבית כשתתגעגעו לרומא… או בקבוק לימונצ’לו בצורה מגניבה כי השוק פשוט מלא בכאלה.

הותיקן
לאחר הליכה לא קצרה מהשוק ולאחר שחצינו את נהר הטיבר הגענו לותיקן, מדינה עצמאית הממוקמת בלב העיר רומא. מלבד היותה מקום מושבו של האפיפיור, הותיקן היא מוקד אומנות קלאסית. כניסה לותיקן מצריכה הרשמה מראש ותשלום ודרך כלל מומלץ לסגור סיור עם מדריך. אני ביקרתי בותיקן בעבר ובתור חובבת אומנות מאוד התלהבתי לראות בגודלם האמיתי את כל היצירות אשר למדתי עליהן בתולדות האומנות בתיכון… מי שפחות מתחבר לעולם האומנות ככל הנראה ישתעמם במקום ויסבול מהצפיפות בו.. הפעם הסתפקנו בצפייה בותיקן מבחוץ.

שקיעה בגן התפוזים
גן התפוזים התפרסם בעיקר משום שצמוד אליו נמצא חור המנעול שממנו ניתן להשקיף על רומא ועל הותיקן. הגן לא גדול אך יש ממנו תצפית מהממת על כל העיר ולכן הוא לוקיישן מושלם לתמונה ולשקיעה של סוף הטיול. כמובן שאם כבר הגעתם לגן, תמשיכו בערך חמישים מטרים אחריו ותגיעו לחור המנעול המפורסם (מצד ימין). אומנם לפעמים יש תור אבל זו לגמרי חוויה.

אז.. אלו היו האתרים שחובה לראות ברומא!